- Dostępność: W magazynie
- Producent: Bumażnoje Modelirowanie - Oriel
- Kod produktu: KORI118
Nowy system rabatowy
Kupując dowolne produkty za określoną kwotę uzyskasz rabat na wszystkie produkty w koszyku według poniższych zasad:
- wartość produktów w koszyku powyżej 300 zł - rabat = 3 %,
- wartość produktów w koszyku powyżej 500 zł - rabat = 5 %,
- wartość produktów w koszyku powyżej 1000 zł - rabat = 10 %.
Skala: 1:33
Ilość arkuszy: 10 x A4
Instrukcja w języku polskim
Ciężki samolot myśliwski ITP – prototyp radzieckiego samolotu, opracowywanego w 1941 roku przez N.N. Polikarpowa do osłony bombowców i do przechwytywania, a także do atakowania naziemnych celów opancerzonych. Pierwszy prototyp ITP M-1 zbudowano w październiku 1941 roku. М-1 odbył pierwszy lot 23 lutego 1942 roku z silnikiem М-107P o mocy 1650 KM. Silnik uznano za nieodpowiedni i zamieniono na М-107А w końcu 1942 roku. Przy tym uzbrojenie samolotu zmniejszono do trzech działek 20 mm. Kadłub wysłano na próby statyczne, prób lotnych nie przeprowadzono. Drugi prototyp ITP. M-2 z silnikiem АМ-37 i trzema synchronizowanymi działkami SzWAK zbudowano w Nowosybirsku w 1942 r. W grudniu przekazano go do Moskwy, gdzie silnik АМ-37 zamieniono na mocniejszy silnik АМ-39 (1800 KM) a w podwoziu głównym zamontowano koła mniejszego rozmiaru (650x200 zamiast 700x220 mm). 23 listopada 1943 r. ITP (М-2) odbył swój pierwszy lot. W czasie prób w normalnym trybie pracy uzyskano maksymalną prędkość lotu przy ziemi – 540 km/h, a na pierwszej wysokości regulaminowej 2500 m – 570 km/h. W trybie wysilonym, odpowiednio 600 i 650 km/h. Próby prowadzono do lata 1944 roku. 30 lipca 1944 roku zabrakło wśród żywych N.N. Polikarpowa. Wkrótce przerwano prace nad wszystkimi jego projektami. W ten sposób prototypowy samolot myśliwski ITP został ostatnim dzieckiem tego utalentowanego konstruktora, które wzbiło się w niebo.