- Dostępność: W magazynie
- Producent: Bumażnoje Modelirowanie - Oriel
- Kod produktu: KORI247
Nowy system rabatowy
Kupując dowolne produkty za określoną kwotę uzyskasz rabat na wszystkie produkty w koszyku według poniższych zasad:
- wartość produktów w koszyku powyżej 300 zł - rabat = 3 %,
- wartość produktów w koszyku powyżej 500 zł - rabat = 5 %,
- wartość produktów w koszyku powyżej 1000 zł - rabat = 10 %.
Typ: Pancernik
Seria: Flota wojenna
Kraj: Wielka Brytania, 1870
Skala: 1:200
Objętość: 28 х A4
Instrukcja w języku polskim
Pancernik brytyjskiej floty HMS Captain w momencie oddania do użytku w 1870 roku był jednym z najpotężniejszych szybkich okrętów tej klasy na świecie. Statek został zaprojektowany i zbudowany pod kierownictwem słynnego budowniczego okrętów Cowpera Phippsa Colesaprzez firmę „Laird Brothers” wBirkenhead. Zwodowany 27 marca 1869. 30 kwietnia 1870 r. Pancernik oficjalnie wszedł do służby w ramach eskadry kanału La Manche. Ogólny wygląd pancernika był bardzo osobliwy. Obniżając całkowitą wysokość burt, Coles zdecydował się dać pancernikowi maksymalne możliwe wyposażenie żaglowca, które zostało połączone z obecnością dwóch wież strzelniczych. Jednak w przypadku artylerii w wieżach wymagane były duże kąty ostrzału co było utrudnione przez maszty i takielunek, więc projektanci rozwiązali problem, umieszczając wąski na 26 stóp (7,9 m) szeroki pokład nad wieżami, w formie mostu przechodzącego od nosa do rufy.
Tym sposobem górny pokład, na którym znajdowały się wieże, pozostał minimalnie zapełniony, a wszystkie prace z olinowaniem wykonywane były na podniesionym pokładzie, czasami nazywanym "pokładem huraganów" (англ. hurricane deck). Decyzja ta doprowadziła do podniesienia środka ciężkości statku. Całkowite przeciążenie wyniosło 731 ton, a większość tego dodatkowego ciężaru przypadła na wysoko leżące części (olinowanie i pokład podwieszany).
Podczas drugiego zejścia do morza w Zatoce Biskajskiej "Capitan" pod żaglami manewrował perfekcyjnie, osiągając prędkość 14,2 węzłów, bez problemu zmagał się z poważną burzą.Trzecie wyjście "Capitana" w morze w składzie eskadry zakończyło się jednak tragicznie. Eskadra natrafiła na sztorm, wysokość fal osiągnęła 8 metrów. Najbardziej niebezpieczne było to, że kierunek wiatru był przeciwny do kierunku prądu morskiego. Pancernik przewrócił się i zatonął na dużej głębokości. Przeżyło jedynie 18 osób. Warto zauważyć, że żaden z pozostałych statków eskadry nie otrzymał żadnych obrażeń od burzy.